Emigrare: Faza 1: Crearea dosar I – Pasaport

Azi, in marea mea graba am realizat ca imi expira pasaportul. Cum fara acest mirific document de care esti legat de glie mai ca Ion in romanul cu acelasi nume, nu ai cum sa pleci din tara, am zis ca trebuie sa documentez un pic procesul pentru dragii mei cititori inexistenti deocamdata. Atentie, acest document se elibereaza in maxim 30 de zile lucratoare, asadar incepeti cu acest document pana va apucati de traduceri acte si alte nebunii.

 Pasaportul necesar pt emigrare, e cel scump, cu durata de valabilitate de 5 ani. Il cheama Pasaport simplu electronic si costa 244 lei + 32 lei taxa consulara = 276 lei. Taxele se achita la CEC Bank (cereti pur si simplu plata pentru taxe pasaport simplu electronic). Dupa ce achitati taxele va indreptati repejor catre Directia Generala de Pasapoarte din Bucuresti (daca locuiti in Bucuresti) pe strada Nicolae Iorga 29, sector 1 (Pta Romana).

Aici aveti nevoie de cartea de identitate/buletin de identitate (in original), pasaportul vechi (daca aveti) si chitanta de la CEC Bank completata cu numele vostru. Tot aici vi se iau amprentele, vi se face si poza, si tot aici va veti prezenta pentru ridicarea pasaportului.

Orarul unitatii si sursa oficiala de informatii aici: http://www.pasapoarte.mai.gov.ro/indexBucuresti.htm

LE: De pe acelasi site aflam cu stupoare ca termenul maxim de eliberare e de 10 zile lucratoare, desi pe alta pagina era trecut 30. Care e pana la urma ? Va spun cand aflu si eu in cate zile il primesc.

Leave a comment

2 Comments

  1. Dy

     /  July 5, 2011

    Au fost 10 sau 30? Mie imi trebuie pana pe 23 iulie. Maine dimineata ma duc cu actele.. daca nu e gata pana atunci, imi pot depune in paralel actele pt unul la urgenta? :-s

    Reply
    • Au fost sub 10 daca bine imi aduc eu aminte. Vezi ca cel “de urgenta”” e valabil doar 1 an. Daca aplici pt Canada, te sfatuiesc sa iti iei cel cu valabilitate mare (5 ani) sa nu te apuci sa explici la interviu de ce ai alt pasaport fata de cel cu care ai aplicat.

      Reply

Leave a Reply

