Guyana Franceza (1)

Pe cand eram tanar, sa tot fi avut vreo 15-16 ani, aparuse in liceu un mic anunt care suna ceva de genul : “Fundatia Nume Religios organizeaza un schimb de experienta pe teme jurnalistice in Guyanna Franceza. Participantii trebuie sa cunoasca limba franceza, limba engleza si trebuie sa fie in stare sa scrie un articol de ziar”.

Eram “cool” cel putin in ultimii doi ani de liceu. Cine naiba are de gand la varsta respectiva sa participe la ceva schimb de experienta organizat de o fundatie cu puternic iz religios, in liceu ? Desi amintirile ma cam lasa, imi aduc aminte ca a aflat prietena unei mame de acesta oportunitate si am fost mustrat pentru faptul ca nu m-am inscris de buna voie si nesilit de nimeni sa traversez juma de glob pentru a face un reportaj intr-o tara bananiera. Asa ca a avut grija mama sa ma inscriu de bunavoie si nesilit de nimeni la chestia asta si m-am prezentat la primul “workshop”.

Intr-un beci insalubru din Oradea, am ajuns eu si inca 2 amici: Buza Groasa si Talambul. Nu pt ca am vrut eu ci pt ca au insistat ei. Acolo ne-am strans mai multi si am inceput sa le si dau porecle, gandindu-ma ce dumnezeu caut eu in gasca lui papuc, asa pestriti eram: eu, Talambul, Buza Groasa, Usa de Biserica, Slutty, Unguru, si Mon Ami (asta si-a primit pe urma porecla, stiu ca il cheama Adi dar jur ca nu ii mai tin minte numele de familie).

Laurentiu (teamleaderul) ne-a rugat sa luam un loc si a spus asa: 10 oameni vor pleca in Guyana Franceza pt un schimb international de experienta pe teme de jurnalism. Sunteti 10 la masa, nu s-a mai prezentat nimeni, deci voi plecati. Aici probabil trebuia sa aplaudam dar mi s-a parut “nefericita” exprimarea lui Laurentiu.

Previous Post
Leave a comment

Leave a Reply

