Guyana Franceza (4)

Nu imi mai aduc aminte foarte bine toate detaliile. Stiu ca m-am trezit dupa jumatate de ora tot in avion si era cam intuneric in jurul meu. Semnul de la centuri era aprins si au urmat cateva trepidatii destul de puternice. Eram in mijlocul unei furtuni deasupra Atlanticului. Pilotul tot tragea de avion ba mai sus, ba mai jos, incercand sa ocoleasca probabil golurile de aer, creand cu aceasta ocazie goluri in stomacul pasagerilor nefericiti.

La inceput am glumit cu restul gastii care se trezise, ca e misto senzatia, ca am impresia ca sunt intr-un mountain russe, si ca mie imi place adrenalina. La un moment dat pilotul a inceput sa virez destul de puternic spre dreapta incat am reusit sa vad pe hublou valuri.Da, valuri care pareau a fi la aproximativ 200 de m fata de avion. Si pe urma brusc mangrovele cu putin de apa printre ele.

Daca la data zborului as fi vizionat deja LOST cred ca as fi facut in pantaloni de frica.  Zgaltaielile au continuat inca cateva minute cat probabil am rulat sub plafonul de nori. La aterizarea in Cayenne toti pasagerii au aplaudat. Insotitorii de zbor ne-au comunicat ca umiditatea este foarte mare la sol dar cine i-a bagat in seama, eram fericiti ca suntem pe pamant din nou. Am traversat rapid coridorul suspendat si am intrat in aeroport unde ne-am asezat la o coada foarte lunga pentru verificarea pasapoartelor, deoarece eram evident, non-UE.

Dupa ce am trecut de coada si ne-am luat bagajele am dat sa iesim din avion unde am fost intampinati de 12 afro-americani mititei, colegii nostrii guyanezi. Eu simplu oradean, nu puteam sa nu stau sa ma minunez si sa ii analizez cat mai in detaliu: unde naiba sa mai fii vazut atatia afro-americani la un loc ?

Ne-am strans mainile, am facut schimb de nume. Nimeni nu a retinut numele colegilor din grup, irelevant mi-am zis, oricum nici franceza nu stiam si cu numele ne mai descurcam noi asa ca ne-am indreptat cu totii spre poarta aeroportului. Cand s-au deschis usile automate mi s-au muiat genunchii si am crezut ca ma intind pe jos.

Previous Post
Leave a comment

Leave a Reply

