Cum cred ca va fi in Canada

Poate ca anotimpul asta de iarna in care lumina zilei o vedem de la birou, ne imbie sa visam uneori cu ochii deschisi. Sau poate doar sa visam mai mult noaptea, depinde de cat de aliniate ne sunt rotitele la mansarda.

Si cand ma apuca visele de obicei ma gandesc la “cum va fi” acolo:  dincolo de Romania, dincolo de ocean, departe rau de ceea ce am lasat acasa. Ma gandeam ca ar fi interesant sa compar cum vede un viitor emigrant viata intr-o noua tara vs cum o voi vedea dupa ce emigrez. Pot doar sa imi inchipui deocamdata cum va fi.

Ma gandesc asadar la strazile si infrastructura care am vazut-o in USA si o “diminuez” cu 15%, caci am inteles de pe la altii ca in Canada cam toate sunt cu “o idee” mai mici decat in US..  Adica aceleasi 3-4 benzi pe austrada, autostrazi tot la 10 km una de alta cu urcari si coborari destule. Defapt, autostrada e gresit spus, sunt express roads caci autostrazile sunt si mai mari.

Of course, SUA e cel mai apropiat exemplu, dar nu cel mai fericit:

-drive-through ATM sau cum bagi PIN-ul in tonomat de pe scaunul de sofer fara sa vada sotia de langa tine sau cei 3 negrii de la coltul “bancii”

-drive-through pharmacy:  prescription drugs + driving = love!

-drive anywhere – adica din pacate nu tu trotuare, nu tu magazin la coltul blocului, nu tu mers pe jos pana la coltul blocului (imagine disponibila in suburbii).

Ma mai gandesc ca va trebui sa ma adaptez la o societate multiculturala in adevaratul sens al cuvantului: toate natiile pamantului se vor putea regasi acolo, cu obiceiurile lor, cu stilul lor de viata, cu mancarurile lor si cu miresmele specifice. Va trebui sa imi schimb un pic gandirea pentru a scapa de tenta usoara de xenofobism dobandita in Romania datorita unei natii specifice migratoare / cotropitoare care ne-a cam “inghesuit” si ne-a “popularizat” in randurile europenilor (ce frumos am spus-o, nu-i asa ?! 😀 ).

Previous Post
Leave a comment

6 Comments

  1. razvan

     /  March 3, 2011

    Spune-o ca spui bine!
    Oricum … multa rabdare! 🙂

    Reply
  2. Daca ai mai iesit din tara pe continentul in cauza si ai o anume deschidere, nu ai avea probleme. Multiculturalitatea asta e chiar misto, pe mine cel putin m-a incantat nebunia de acolo. E drept ca stau in Timisoara, care e cunoscut ca oras destul de “lejer’ cand e vorba de jde nationalitati. Ca am crescut la gramada romani, maghiari sarbi sau nemti.

    Eu abia astept sa ajungem din nou in NY. Am fost anul trecut si ne-am simtit exceptional. Asa ca repetam si anul asta figura pentru 6 luni.

    Abia astept sa ajungi si sa scrii cum este noua casa. Multumesc in numele tuturor cititorilor pentru efortul urias de a scrie toate aceste articole super-utile.

    SI MULTA MULTA BAFTA 🙂

    Reply
  3. @razvan: am multe de spus si de povestit, doar timpul e inamicul meu. Si poate lenea un pic 🙂

    @Dojo: Am mai iesit din tara intr-o scurta vizita in US, Detroit => mindblowing e cuvantul care descrie perfect starea. Deschidere pentru nou am avut-o din totdeauna, am vazut cam tot ce era de vazut prin UE si sper sa ajung si prin locuri mai exotice, e mare lumea asta in care traim!

    Sincer, eu astept cu mai multa infrigurare momentul interviului si sa ma vad cu el luat. Dupa acea (sau dupa scurta betie de dupa) imi voi permite sa visez cu ochii deschisi la noi orizonturi 😀

    Iti urez si tie bafta sa revezi NY. Singurul lucru comparabil am inteles ca ar fi Chicago, oras deja bifat de mine – magnific! Poate va faceti timp sa il vizitati. Sunt foarte curios cum e Toronto, caci acolo am de gand sa ma stabilesc.

    Reply
  4. Bafta cu emigrarea!Daca esti decis(cu adevarat?) sa pleci,nu iti va fi dor de Romania! Mie nu mi-a fost ! Nici imediat dupa,nici acum dupa atata timp…si nu cred ca-mi va fi dor in graba!
    Faza cu trotuarele e relativa! La mine-n comuna sunt trotuare si in downtown si in suburbs.
    P.S. Primele 2 saptamani dupa ce ai ajuns in tara unde emigrezi,sunt cele mai faine!Sa nu le ratezi farmecul!

    Reply
    • Am mai intrebat eu si in stanga si in dreapta, si cred ca tine de oras pana la tine. In zona de suburbs aveti transport in comun, un bus ceva ? Am stat vreo 2 saptamani in Sterling Hights, MI si in afara de autobusele de scoala galbene faimoase in toata lumea, nu am vazut nimic altceva. M-a frapat un pic: vrei sa bei o bere la un bar, te urci in masina ta si bei berea in local pe urma te urci din nou la volan sa ajungi acasa. Cam periculos zic eu…

      Reply
  5. Desi transportul in comun nu este foarte dezvoltat (comparativ cu alte orase) avem retele de bus-uri ,shuttle-uri plus trenuri metro, chiar si un amarat de metrou(este o zona cu multe cutremure asa ca au incercat sa evite transportul subteran).
    Avem chiar si o retea destul de ok de taxiuri,in special pe westside.Si la mine la coltul strazii am un mic magazin cu de toate,deschis pana la ora 9 seara.
    Da,cred ca depinde de oras.Gandeste-te ca la toata populatia de ilegali d’aci(si care nu conduc) era musai sa le ofere mijloace de transport.:)))

    Reply

Leave a Reply

