Guyana Franceza (5)

Era o caldura insuportabila, umeda. Si cand zic umeda, ma refer ca fata de verile calduroase din patria mama unde iesi afara si simti caldura uscata care te loveste si te face sa transpiri, aici erai brusc umed peste tot desi nu simteai ca ai transpira tu. Din peticele de iarba de prin parcare se ridicau aburi, plouase 10 minute iar pamantul era prea cald. Simteam ca sunt intr-un tablou de Salvador Dali, toate pareau ca se topesc iar timpul nu parea a avea valoare.

Ne-am urcat intr-un microbus desi eram uzi leoarca, doar pt a mai traversa 40 de km din aceasta tara exotica, spre Kourou un orasel micut pe coasta Atlanticului. Am mers pe ceva ce parea a fi drum national la ei, A1 la noi. Deci autostrada intr-o tara cu 217.000 de locuitori, ati citit bine. Pe tot drumul am fost urmariti de niste nori amenintaori si cand am ajuns a inceput sa ploua. Acolo ne mai asteptau cativa guyanezi ca sa ne ureze bun venit.

Erau cu totii ascunsi sub stresini, plouati si zgribuliti. Eu imi aduc aminte ca mi-am dat tricoul jos de pe mine sa ma bucur de un pic de ploaie la 24 de grade. Aveam nevoia sa ma racoresc asa ca mi-am turnat si sticla de apa in cap deoarece picaturile de ploaie nu imi erau de ajuns. Am lasat fiecare pe unde a putut bagajele si ne-am strans intr-un foaier unde aveam sa stabilim cine si unde doarme.

Cum povestirea asta nu e fantezie erotica, pt prima noapte baietii au dormit cam separati de fete, era si normal. Am dormit in camera cu 1 guyanez care era la origini din Suriname. Un fel de ungur pt noi romanii. Vorbea franceza stalcit, m-a intrebat ce cred eu despre “la guerre dans Iraque” iar eu am reusit sa ii explic ca e vorba de ulei acolo. Nu am schimbat multe vorbe, eram prea fericit ca am ajuns aici intreg dupa atata amar de drum. Am facut brusc o imersiune intr-un somn adanc bine meritat.

Leave a comment

2 Comments

  1. Si te-ai distrat???

    Reply
    • Distractia de abia acum incepe. A fost o intreaga aventura tocmai de aceea imi ia mult sa povestesc. Stick around 🙂

      Reply

Leave a Reply

