Emigrare: Faza 2: Pregatirea pentru interviu

Disclaimer: Posturile scrise de catre mine sunt proprietate personala si reprezinta opinia mea in legatura cu pasii necesari pentru finalizarea procesului de emigrare. Posturile au rol INFORMATIV de aceea va rog sa verificati lista documentelor, etapele si taxele de platit, din surse sigure de informare (ex: link ) inainte de a trimite orice document catre institutiile abilitate. Nu imi asum raspunderea pentru postarea informatiilor incomplete, esecului emigrarii datorita lipsei unor documente/taxe gresit platite etc.

Aici zic eu ca e partea cea mai grea a intregului proces de emigrare. Am trimis actele (checked), urmeaza pregatirea pentru interviu. Asa cum spuneam anterior, am motive de ingrijorare deoarece am citit pe forumul gospodinelor din Rep. Moldova care doresc sa emigreze in Canada (www.montreal.ro)  ca timpii de asteptare sunt din ce in ce mai mari.

Teoretic la momentul acestei postari sunt analizate dosarele depuse la sfarsitul lui noiembrie inceput de decembrie 2010. Grav adica, din moment ce eu am expediat dosarul catre Viena pe 16 februarie 2011. Dar sa trecem la subiect: ce facem dupa ce am expediat actele, cum ne pregatim de interviu ?

Cum e interviul de emigrare?

Din ce am inteles, acesta se desfasoara in hotelul Athene Palace Hilton din Bucuresti (va descurcati sa il gasiti, pana si denumirea hotelului are un “hint” in ea). Interviul dureaza intre 30-60 de minute si se desfasoara in limba franceza cu un quebecos (daca stii ce e ala citeste mai departe, daca nu, reia toate posturile referitoare la emigrare si reciteste un pic teoria. Sau renunta, poate asta nu e de tine 🙂 ). Nu as vrea sa dau detalii acum despre ce anume se va discuta, e cam devreme si prefer sa trec si eu prin acest proces si doar pe urma sa relatez.

Cum ne pregatim de interviu ?

E clar deja ca e in franceza, limba care trebuie stiuta bine la nivel de conversatie. Va sfatueisc sa incercati sa vorbiti singuri in casa in franceza (monolog in fata oglinzii dimineata, asta e solutia aplicata de mine). Concentrati-va pe raspunsul sau descrierea unor situatii zilnice, cum ar fi: ce fac dimineata, ce lucrez la munca, ce imi place sa fac in timpul liber, ce imi place sa mananc, unde merg in concediu, ce hobby-uri am, ce mi-as dori sa fac in viata, ce ma bucura/intristeaza.

Daca pare dificil la inceput coborati un nivel si descrieti situatii mai simpliste cum ar fi: cum ajung la gara, de la ce ora ma intalnesc cu cine, care sunt zilele de nastere a parintilor/fratilor sau a altor rude trecute in DCS. Daca stapaniti nivelul mediu, atacati intrebarile mai grele: de ce vreau sa plec, ce am de gand sa fac acolo, cum ma voi reorienta profesional, care imi sunt sperantele de viitor, care sunt lucrurile pentru care imi fac griji.

Acestea ar fi categoriile de discutat, relatate “in mare”. Voi descrie intr-un alt post pe ce anume trebuie sa va concentrati si eventual ce tipuri de intrebari veti primi.

Leave a comment

2 Comments

  1. Emigrare: Faza 2: Pregatirea pentru interviu (2) « Vreau sa plec de aici
  2. Ce se intampla dupa trimiterea dosarului de emigrare in Canada ? | Vreau sa plec de aici

Leave a Reply

