Despre cateva alegeri gresite

In weekendul ce a trecut am reusit sa ma mai dreg un pic dupa raceala asta monstruoasa, ocazie cu care am surfat un pic pe net sa vad conditiile de indeplinit pentru a emigra in New Zealand si Australia. Asta de dragul de a vedea daca mai e vreun loc sub soare unde nu s-a auzit de marea natie de romani. Concluzia e ca daca nu ai facut o facultate/liceu cu profil real/tehnic/medicina ai zero sanse sa ajungi in aceste tari. Si mi-as fi dorit enorm sa stiu acest lucru atunci cand aveam 17 ani si ma gandeam la ce facultate sa ma inscriu.

Pe atunci ni se pareau a fi din start ratati cei care alegeau sa devina ingineri, electricieni, stomatologi, arhitecti. Mult prea multa scoala si mult prea mult timp pierdut pana reusesti sa iti faci un rost in viata. Acum regret ca nu m-a dus capul sa nu merg cu valul. Erau si alte vremuri, iar la varsta aia ti se parea plauzibil  ca tu, Georgica Pulete din Papusoii de sub deal,  sa ajungi sa fii angajat la Parlamentul European datorita studiilor tale facute. Habar nu ai la varsta aia cum ti-o trage viata.

Eu de exemplu: am terminat un liceu foarte bun dintr-un oras de provincie, am facut o facultate cu titlu pompos in Bucuresti cu care nu am reusit mare lucru si pe urma un master in aceeasi arie de “pompozitate”. Era deja oricum prea tarziu sa ma apuc de ceva tehnic. Singurul avantaj e ca sunt amandoua cunoscute international si macar puncte pentru studii superioare pot acumula pe un chestionar de emigrare.

Pentru ca in zilele bune ma duce capul, cel putin asa vreau eu sa cred,  m-am angajat in anul 1 de facultate si am lucrat pe toata perioada scolii reusind sa raman si cu ceva in cap dupa terminarea ei. Castig de doua ori mai mult decat castiga un amic de-al meu inginer si coordonez aproape 20 de oameni zilnic.

Singura diferenta e ca daca el vrea maine sa plece in New Zealand sau Australia, POATE. Pentru ca el indeplineste punctajul cu o meserie tehnica de care aceste tari au nevoie (Skilled Migration List/Program) si poate sa isi faca bagajul aproape fara bani in buzunar caci il primesc aia cu bratele deschise, pe cand eu pot sa ma uit lung la meseria mea si sa nu o gasesc pe nicio lista si sa imi plang in pumni ca atunci cand aplic pe site-urile lor nationale de recrutare nu ma baga nimeni in seama.

Sa nu iti vina sa te intorci in trecut, doar ca sa iti dai cateva palme ?

Previous Post
Leave a comment

Leave a Reply

