De ce Canada?

De fiecare data cand vreo cunostinta afla de intentiile mele de plecare, ma intreaba de ce Canada. De ce nu undeva aici, mai aproape, sa pot sa vin mai repede acasa sa imi vad prietenii si rudele. De ce vreau oare sa ma duc asa departe si de ce nu ma gandesc la ce las in urma ?

E greu sa raspund unei persoane care ma intreaba asa ceva ce gandesc cu adevarat, si de accea aleg cateva lait motive.  As vrea in schimb sa ii raspund ce simt sincer: vreau sa plec cat mai departe de tara asta. Vreau sa ajung in locuri unde capsunarii, cocalarii si manelistii romani nu ajung (sau ma rog, in numere foarte mici). Vreau sa plec acolo unde lumea te priveste neutru cand spui ca esti roman si nu isi pune mana pe portofel sa vada daca il mai are in dotare, acolo unde sa nu ma simt nevoit sa explic ca romanii vazuti la televizor la furat/inselat nu sunt romani defapt.

Vreau sa ajung acolo unde daca localnicii stiu ce e ala un roman sa imi spuna ca suntem muncitori, sau ca suntem usor adaptabili. Sau sa nu imi spuna nimic si sa ma intrebe unde e Romania si cum e tara asta de unde vin. Sa pot sa ii povestesc ca Romania e frumoasa, ca avem munti dealuri sesuri si campii de mi-e mai mare dragul de ele. Sa ii spun ca avem traditii antice, port popular deosebit, ca am dat lumii intregi genii si luceafari. Sa pot sa ii spun ca la noi jumate din populatie mananca bio (nevoiti de altfel, dar il las pe el sa descopere) si ca avem o istorie bogata si plina de castele, cetati, manastiri si legende.

Si nu, Europa nu prea mai e o varianta. Adica sigur, mai poti gasi un loc de munca dar daca ai calatorit la fel de mult ca mine sigur realizezi ca atunci cand spui cuiva ca esti roman, vor avea o mica ezitare. Le va disparea zambetul de pe fata si se vor purta un pic mai precaut cu tine. La unii va fi mai evident, iar altii vor juca o piesa de teatru. Mie cel putin nu prea imi vine sa plec intr-un loc unde as simti ca nu sunt binevenit.

Vreau si trebuie sa plec. Cat mai repede.

Previous Post
Leave a comment

3 Comments

  1. Bine, dar din cat am auzit Canada are si o program mai favorabil comparativ la alte tari pentru immigranti. M-am nascut in USA dar parintii din Romania, si visitez foarte mult, de fapt ie prima limba.
    Te inteleg foarte bine, dar si la acelas fel, daca faci prieteni buni cu cineva care inainte avea o idea negativ despre Romania si le schimbi parera, nu inseamna asta ceva mai mult decat cineva fara parere? Totusi oameni deobicei pot fi foarte incapatinati…..
    Peste tot a sa fie oameni care nau incredere, bine in Europa mai mult, io la inceput de calatori cu banii mei spuneam prin Europa ca eram Roman, sau Roman-American, American si Roman, etc… Si bine tineam o conversatie… dar multe ori o teatru… Uite dupa o timp facem ceva legaturi dar ie mult mai usor si ma fac ca sunt o tourist.
    Am o ver la Toronto, foarte fain oras, si mai prietenosi decat in USA!
    Enjoy Canada eh!!!

    Reply
  2. Buna!
    Ai reusit sa pleci? Poti sa imi scrii mail pe ioanalipova_n@yahoo.com despre ce proceduri au loc pentru plecare? si noi (eu si sotul meu) vrem sa plecam in Canada – suntem din iasi.
    Nu stim nimic despre cum se procedeaza si putem pleca abia la sfarsitul lui august 2012 dar am aflat ca realizarea actelor ar dura ceva mai mult. Astept raspuns!

    Reply
    • Scuze de raspunsul tardiv: inca nu am plecat, doar mi-am depus actele. Absolut tot ce ai nevoie sa aflii despre primii pasi, gasesti in sectiunea Emigrare Canada Faza 1 in partea de sus-dreapta a blogului meu.

      Tot ce trebuie sa faci e sa iti depui actele intr-un dosar si sa le expediezi asa cum am explicat in posturile respective.
      Va urez bafta in demersurile voastre!

      Reply

Leave a Reply

