Midlife crisis mai devreme ?(2)

We had the talk. Acea discutie pe care nu vroiam sa o avem, dar cum se spune pe la englezi, nu poti ignora la nesfarsit elefantul din camera. Asadar, am pus in balanta pe langa ce va povesteam in postul anterior, si partea “nevazuta”, acele mici detalii specifice relatiei iar intr-o zi in care ea era la fel de absent minded cum e in ultima vreme, la o cafea, am inceput discutia, fiecare punand intrebari cu scopul de a “taia in carne” si de a vedea cum stam sau pe ce stam, cu adevarat.

Ideea e ca nici ea si nici eu nu ne vedem casatoriti fiecare fiind nemultumit de cum a reactionat celalalt la ideea de a emigra. Eu nemultumit ca nu se implica in proces si ca nu vrea sa plece, transpunand relatia asa cum o avem acum in Canada. Ea nemultumita ca eu vreau sa plec ASAP si ca nu plecam casatoriti, ca sa “fie totul sigur” de parca foicica respectiva te obliga la ceva. Plus inca cateva detalii care imi scapa acum, esenta e in fraza de mai sus, se stie ca fetele vorbesc multe fara a fi foarte precise 🙂

Toate astea au avut o pondere de 50% zic eu in enervarea fiecaruia, restul fiind acele detalii specifice relatiei. Dupa 4 ani de locuit impreuna iti cam dai seama zic eu daca persoana respectiva e cea cu care vrei sa iti imparti viata pana la adanci batraneti. Si cred ca nici unul nu s-a gandit la celalalt ca fiind acea persoana. Si mie imi place sa fie curat in casa dar asta nu inseamna ca la 3-4 zile ma apuc de sters praful, sau ca fac chiuveta luna si bec de fiecare data cand spal vasele. Sau ca ma crizez daca sare un pic de ulei pe plita sau pe jos. Doar cei care sunt intr-o relatie de lunga durata ma vor intelege aici.

Ce facem mai departe ? Nu stiu, si la fel zicea si ea. Daca continua sa fie la fel de absent minded si bosumflata, nu ne vad bine. Eu mi-as dori sa “live the moment” si sa nu ne mai gandim atata la viitor. Ne e bine acum, ok, fie ce o fi mai incolo. E chiar atat de greu pt o femeie ?

Leave a comment

11 Comments

  1. Rar

     /  June 22, 2011

    Dupa 4 ani de locuit impreuna iti cam dai seama zic eu daca persoana respectiva e cea cu care vrei sa iti imparti viata pana la adanci batraneti. Si cred ca nici unul nu s-a gandit la celalalt ca fiind acea persoana. Atunci… de ce te uimeste retinerea ei? Cu siguranta ceea ce voi spune nu este un adevar universal valabil… insa, daca dupa 4 ani de relatie, nu poti lua o decizie cu privire la a merge mai departe cu el sau nu… cu siguranta ceva nu merge… si tacerea e mai mult retragere! Este doar un punct de vedere! Voi, poate ca aveti nevoie de o comunicare mai deschisa privind sentimentele si trairile.

    Reply
    • @Rar: cu comunicarea am fost intotdeauna cel care a insistat sa discutam tot timpul, cat mai mult. Din pacate, uneori vorbesc doar eu si de la ea nu pot extrage un cunvat 🙂

      Reply
  2. Noi suntem de 9 ani acus’ impreuna si inca nu “ne-am luat”, dar vine si asta. Nu pot spune ca sunt 100% incantata de ideea de a pleca in lume, nu am fost incantata nici sa plecam cate 6 luni din tara, pe ideea ca sunt foarte atasata de familie.

    Culmea este ca nu a crapat nimeni in perioada asta si plecarile au fost o miscare excelenta. Am invatat amandoi O GROAZA DE CHESTII si zic ca am “crescut” enorm. Plus ca ne-am testat relatia departe de familii si de chestiile de zi cu zi, astfel ca stim cum stam sa zic asa.

    Ideea este insa ca, daca e sa plecam, plecam. Punct. Daca vrea sa incercam sa ne mutam in State, voi trage cot la cot cu el. Daca vrea sa ramanem in Romania, va fi si asta bine, daca vrea sa ne mutam prin alte locuri europene, is prima cu bagajul facut. Din simplul motiv ca 1. munca mea imi permite sa am zero restrictii de locatie (atat timp cat am net si laptopul cu mine imi pot servi clientii) si 2. mi-e bine unde ii este si lui bine.

    cel cu un job mai restrictiv este el, ca e inginer si nu poti lucra de acasa, deci mi se pare normal ca nevoile lui profesionale sa conteze mai mult.

    Oricum, daca nu e mare nebunia unuia dupa celalalt, veti vedea in momentul x ce si cum. Nu pot decat sa va doresc amandurora TOT NOROCUL DIN LUME 🙂

    Reply
    • @Dojo: ei uite, asa mi-as dori si eu sa o am pe ea langa mine: pregatita sa plece oriunde, cu bagajul facut. Dar pe ea o ancoreaza familia, grija fata de necunoscut si probabil lipsa promisiunii de “ceva sigur”. Sunt sigur ca se gandeste, “daca ajungem acolo si cumva/poate ma lasa balta” desi nu sunt de acord cu gandirea asta.

      Multumesc frumos de urari. Voi aveti planuri pentru o data anume ?

      Reply
  3. Rar

     /  June 24, 2011

    Daca de la inceputul relatiei comunicarea ei a insemnat mai mult tacere, inseamna ca dupa 4 ani de zile, ai ajuns sa cunosti anumite elemente din tacerea ei, stii ce reprezinta elementele respective! ,,Ceva sigur” = incredere? Daca da, atunci un act nu ma ajuta sa cresc increderea in tine! Un act ma poate ajuta sa ,,intru in rand cu lumea”, pentru ca asa m-as simti eu mai bine, purtandu-ti numele, pentru ca parintii mei s-ar bucura ca noi sa realizam si acest pas… sustinut de societate, pentru ca nu m-as simti discrimanata de catre colegi, vecini, rude etc. (astea ar putea fi motivele pentru care cred si-ar dori ,,siguranta data de un act”). Insa, adevarata incredere in tine ca partener nu se masoara nici intr-o mie de acte, plus ca… daca nu am incredere in tine de ce sa-mi doresc sa fim legitim impreuna??? Apoi, daca-mi doresc sa te urmez desi, imi este frica de consecinte… incerc… nu merge… punem punct, revin in tara si imi vad de viata!

    Reply
  4. Diana

     /  June 24, 2011

    Sprijin si io gardul si iti dau sfaturi.
    🙂
    Am experienta emigratului, imediat se fac 7 ani de cind am trecut girla. Cind te hotarasti sa pleci cam trebuie sa stii de ce o faci, sa ai o motivatie. Daca ea nu simte ca ar vrea sa plece, e cam aiurea. Nu poti sa tragi un om dupa tine pentru ca o data ajuns in partea ailalta nimic nu ii va place, va vedea numai partile urite ale vietii.
    Fac o distincie intre motivele de a pleca din Romania si motivele de a emigra in tara X. Cam stim de ce am plecat, toata lumea vorbeste de mizerie, de lipsa sosele, de sictirul autoritatilor la adresa platitorului de taxe si lista ramine deschisa (esti mai la curent decit mine). Dar de ce in tara X? La mine a fost ceva spirit de aventura, un partener care vedea lucrurile la fel, deci venea firesc totul.
    Acum motivatiile fiecaruia sint foaaarte variate. Citeste (critic) site-uri si bloguri ale romanilor emigrati. Unele sint informative, altele te crucesti cind le citesti. Vei observa o inadaptare uriasa si frustrare cit casa. Eu zic ca toate astea vin dintr-o lipsa de motivatie, au emigrat ca era la moda printre cunoscuti, ca era o portita de iesit din Romania. Bine, de iesit iesi, dar ce faci in continuare. Pai te plingi pe forumuri/bloguri. Sa iti dau cel mai “mind blowing” exemplu:
    In Canada e ffff frig – asta e preferata mea. Dar sa stii ca au dreptate pe forumuri, nu sint minciuni. Frig cu vint – e teribil. Culmea e ca cei care se pling de frig au atitudinea unuia care a primit pliante cu palmieri la ambasada si s-a dat jos din avion in Siberia.
    Deci daca ea nu e convinsa ca vrea sa plece, nu simti ca se duce in aceeasi directie cu tine, atunci nu-i ok. Vor fi nemultumiri in fiecare zi, cind numai de asta nu vei avea nevoie. Emigrarea e destul de stresanta, mai ales la inceput, vei avea tot felul de rahaturi la care sa te gindesti, nu iti trebuie unul cu atitudinea asta linga tine.
    Si sa iti raspund si la intrebarea de sfirsit de postare: nu e greu pt o femeie. Trebuie sa ai o pasiune, tot ce faci sa se invirta in jurul pasiunii respective si atunci chiar nu conteaza praful si petele de ulei. Una mai desteapta ca mine a zis asa ceva: “perfectly kept house is the sign of a misspent life”.

    numai bine

    Reply
    • Multumesc pentru sfaturi Diana. Cu ocazia asta mi-ai reamintit de un post pe care tot vroiam sa il scriu. Revin cu detalii 🙂

      Reply
  5. Am mai întâlnit povestea asta acu’ vreo 10 ani. A trecut prin ea şi vărul meu. Cel mai distractiv lucru a fost că el a renunţat la relaţie pentru că ea nu a vrut Canada. Apoi el s-a căsătorit cu altcineva, s-au mutat în Canada şi au divorţat pentru că el nu a mai vrut Canada şi s-a întors în Ro.
    Cred că problemele nu stau în emigrare, nici în căsătorie, ci sunt de altă natură …

    Reply
  6. Liliana

     /  February 1, 2012

    Postul asta m-a facut sa ma simt mai bine. Eu am 23 de ani, logodnicul meu 26, suntem impreuna de 1 an si 8 luni, dintre care 1 an si 3 luni de locuit impreuna. Partea buna este ca cea mai mare dorinta a fiecaruia dintre noi este sa emigram (de preferat in Canada) si ca sa ne fie putin mai usor acolo, urmeaza sa ne si casatorim la toamna(desi ne intelegem foarte bine si asa si nu cred ca hartia aia va schimba ceva intre noi).
    Problema mea ar fi ca as dori sa imi gasesc macar eu un loc de munca acolo, cat timp sunt inca in tara, nu as vrea sa mergem acolo fara sa aiba macar unul din noi un loc de munca aranjat deoarece nu stiu in cat timp ne putem gasi si de cati bani vom dispune atunci cand vom pleca. Ma gandesc ca mie mi-ar fi mai usor deoarece sunt programator si in toamna cand intentionam sa incepem procesul de emigrare voi avea deja 2 ani de experienta in domeniu si masterul terminat, in timp ce el lucreaza ca grafician freelancer si desi are 2 facultati incepute, nu a terminat niciuna deoarece nu erau ceea ce isi dorea el. Oricum nu imi fac griji ca el nu si-ar gasi de munca rapid acolo, dar as vrea totusi sa merg la ceva sigur acolo.
    Partea buna este ca amandoi vorbim fluent engleza si ambele noastre meserii sunt cumva internationale, ba chiar cea de programator nu este reglementata, ceea ce, din cate am inteles, inseamna ca nu ii vor interesa studiile mele(care oricum nu vor fi recunoscute acolo), ci cunostintele si experienta.
    Tu ce parere ai? Este posibil sa imi gasesc ceva de munca acolo, cat timp sunt inca aici?

    Reply
  1. De ce Canada ? « Vreau sa plec de aici

Leave a Reply

