Motive de plecat

Vreau sa creez o lista reprezentativa pentru acele momente in care poate ma va apuca dorul de casa. Stii, acele momente cand te gandesti de ce dracu ai plecat de langa prietenii tai, de langa terasele cu bere ieftina acompaniata de seminte agricole si dulce grai romanesc. Am de gand sa notez doar punctulete traite de mine si care merita reamintite in momente de genul asta. Voi nota lucruri care merg prost, atitudini gresite, situatii inedite, pe scurt motive care merita luate in considerare la o eventuala gandire de reintoarcere.
  • restul la magazin sub forma unor produse de care nu ai nevoie: am primit gume de mestecat, chibrite, pliculete de 3in1, pungi si chiar si o rola de hartie igienica pe principiul “las’ ca e buna la casa omului”.
  • “nu am sa va schimb”: am vrut sa platesc la Spring Time cu o banconta de 200 de lei si am reusit dupa 10 minute de discutii aprinse cu conducerea. Stii ca legea obliga orice comerciant sa poata da rest ?
  • parcare pe proprietate privata: imi parchez masina pe proprietatea privata a vecinului, langa un gard de beton, cu acordul lui bineinteles. Pun cablul inapoi sus dupa ce am parcat si “inchid” proprietatea privata (semn cu notificare de proprietate privata exista pe stalpii la intrare cat si pe gardul langa care parchez). Daca nu am dat pe acasa o zi, ma trezesc cu altul pe locul meu, care evident nu are acordul nimanui sa parcheze acolo si se simte ca la el acasa, dand lantul jos si parcand pe locul meu. Cata nesimtire sa ai mai nene ?
  • PET-uri in curte: nu arata curtea mea stralucit, dar unii probabil o considera groapa de gunoi de ma trezesc cu pungi si sticle goale dupa ce tocmai am facut curat. L-am prins in flagrant pe unu iar el imi raspunde nonsalant: “daca nu este cos de gunoi, ce sa fac” ? E greu de explicat in cuvinte ce fata am facut si cum am ramas fara cuvinte. De parca il durea mana sa o mai care 100 de m.
Next Post
Leave a comment

5 Comments

  1. Rar

     /  June 28, 2011

    Noroiul de pe strazi!!! Daca doresti sa iesi la o plimbare dupa cateva picaturi de ploaie, trebuie sa fii dotat cu echipamentul corespunzator! Frumos, foarte frumos!

    Reply
    • De noroi deja nici nu ma mai sinchisesc. Ce zici de necesitatea unor cizme si a unei barci gonflabile la fiecare ploaie mai insemnata ?

      Reply
  2. Faza cu schimbul nu e un motiv. Odata ce am revenit in tara nu am avut deloc problema asta. Am si eu rest la mine (nu-l mai las ca bogatanul) si chiar la magazinele de cartier am primit rest pana la ultimul banut. Incep si astia sa mai evolueze. Plus ca shopping-ul mare il fac la un hypermarket, ca nu am chef sa ma plimb cu sufertasul de 3 ori pe zi.

    Faza cu nu avem bancnota .. aici nici banca nu iti da de la bancomat hartii mai mari de 20 de dolari. Si multe magazine scriu clar ca nu accepta decat 20 dollar bills. PUNCT. Da, am scos 600 de dolari din bancomat si am umblat cu teancul dupa mine, ca nu doream sa stau numai in card.

    Si in Romania fac deja plata prin card prin destule locuri. NU AM AVUT PROBLEME deloc, deci se poate.

    Astea din pdv-ul meu nu sunt motive.

    Da, faza cu proprietatea e o problema. Da, lipsa de infrastructura. Lipsa unei sanse de pensie decenta, lipsa unui sistem corect de asigurari de sanatate, spitale infecte, politie cretina si justitie oarba. ASTEA sunt motive sa pleci dintr-o tara, nu faptul ca nu primesti rest πŸ˜‰

    La faza cu PET-uri, unul dintre cele mai mari orase din lume este innecat in jeg. Da, vorbesc de New York. Drept ii ca nu-i relevant pentru intregul occident, nici macar pentru America, dar este un oras “stindard” care lupta cu jegul si nu-i prea iese.

    Exista avantaje si dezavantaje peste tot, de asta e bine sa stii clar care iti sunt motivele. Eu, daca e sa plec, as merge pentru a scapa de tiganie, de mizeriile cotidiene, de metehnele pe care le-am precizat deja. Restul si PET-urile sunt chestii minore πŸ˜€

    Reply
    • 1)restul la magazine: sa zicem ca situatia e un pic diferita in zona de vest a tarii vs ce se intampla in aglomeratia asta numita Bucuresti. Stiu si simt asta pt ca eu sunt originar din Oradea πŸ˜€

      2)asta a fost un lucru care m-a frapat si pe mine la US – 20$ bill e rege ca sa zic asa si scrie clar in multe locuri ca nu accepta bacnote mai mari. In RO in schimb, exista lege care spune ca o firma trebuie sa poata da rest la inceperea activitatii zilnice, de la o bacnota de 500 de lei (sper sa nu fi gresit suma). Faptul ca nu respecta nimeni legea e problema mea. Apropo, cand am incercat sa imi cumpar o guma de mestecat in JFK cu o bacnota de 100 de dolari, au dat cu un fel de marker pe ea. Eu, sa fac atac de cord, am crezut ca imi distruge hartia dar probabil vazand grimasa mea, omul mi-a explicat ca e masura de siguranta si ca bacnota e veritabila daca nu se imprima marker-ul pe ea.

      3)categoriile majore de probleme sunt cele care le-ai enumerat tu, intr-adevar. Le stiu si eu, le stie toate lumea. Ma gandeam sa imi fac o lista cu toate lucrurile/situatiile care ma deranjeaza si ma impacteaza direct, acum, dar mai detaliata cu gandul ca atunci cand poate ma va trece dorul de casa sa am ce citi sa imi treaca, nu doar sa ma gandesc la spitale, sanatate, lipsa infrastructurii si a lacunelor institutiilor statului si sa ma mint ca pot sa suport aceste lipsuri.

      P.S: Nu realizam ca gunoiul e o asa de mare problema pt NY. Din punctul asta de vedere unchiul meu spunea ca Chicago e un NY mult mai curat πŸ˜€

      Reply
  3. Da, m-am foarte socat si io cand s-au apucat sa-mi mazgaleasca bancnotele, dar, atat timp cat le accepta, who cares πŸ˜‰

    Nu stiam ca prin Bucuresti nu se da rest, dar, asa cum ziceam, poti “contrabalansa” faza asta prin plati cu cardul sau avand 2-3 lei in marunt. Si io umblu cu 1-2 dolari in diverse formule de centi si mai scap de ei, desi de obicei astia dau rest fara nicio problema.

    Mizeria in NY este o problema. Poate nu se vede daca mergi doar pe traseele turistice, dar, daca intri in metrou, deja pute a de toate, daca o iei asa alandala pe strazi, vei vedea ca la 100 de metri de o cladire din aia extra super e jeg si gunoi. Si se strange constant, dar is cateva milioane de oameni si nu toti au cei 7 ani de-acasa.

    E bine sa-ti cristalizezi motivele astea bine. Oricum din pdv-ul meu, poate cea mai serioasa motivatie pentru a o lua de la capat la naiba in praznic o reprezinta OPORTUNITATILE. Chiar daca este un “alien”, tot ai alte drumuri deschise. Sansa de angajare pe un job bun, chiar daca tragi la inceput si in locuri mai putin misto, salarii decente, in 4-5 ani de obicei realizezi cat nu faci in tara.

    Prietenii nostri din Alabama tocmai dau de cetatenie (el a luat-o deja, ea mai da nus’ ce examenul lu’ peste), au deja casa pe mortgage (casoi de 200.000 de dolari, pentru care au strans in primii 4 ani 50.000 de au platit avans). Au 2 masini, casa e ca in filme, au bani in savings account, au umblat de nebuni prin SUA, de pe coasta de Vest pe aia de Est etc. Si sunt doi indivizi normali, care muncesc cinstit. Si culmea, pe salarii ceva mai mici decat in nord, ca nu sunt nici cheltuielile atat de mari.

    asta as zice ca e motivul PRIMORDIAL pentru a incerca sa te realizezi altundeva.

    Reply

Leave a Reply

