Motive de plecat (4)

  • batranetea: Batranii nostri sunt lasati sa se “prelinga” de la o zi la alta fara ajutor, fara existenta unor sanatorii dotate unde sa isi poata trai zilele ramase in liniste avand asistenta medicala asigurata si facand activitati ce le-ar putea trezi interese. La noi sunt internati in spitale, fara viitor si se sting din cauza neglijentei unor asistente. Pensii pentru care au muncit ani de zile, sunt taiate fara drept de apel de guvernantii nostrii care in loc sa nimiceasca cheltuielile administrative, taie din cele mai nefericite locuri. Suntem atat de grabiti incat nu avem timp sa asteptam dupa ei sa plateasca la casa, sa parcheze masina in trafic, sa urce scarile autobusului sau sa isi plateasca lumina. Oare asa va arata si batranetea mea ?
  • lipsa facilitatilor persoanelor cu handicap: Daca cumva ramai in scaun cu rotile esti constrans de societatea romaneasca sa traiesti doar in casa. Un exemplu bun aici referitor la situatia invalizilor din Romania, pentru cine are urechi sa auda. Si putem intelege limitarile de infrastructura pentru invalizi in orasele mici, dar pana si in Bucuresti daca vrei sa folosesti metroul iar tu esti in scaun cu rotile poti sa intri si sa iesi doar pe la Gara de Nord sau Unirii. Nu poti urca intr-un autobus cu scaunul cu rotile (in Olanda se putea de prin 2001 in Heerlen, oras cu sub 100.000 de locuitori), nu incapi cu scaunul intr-un lift de bloc, esti mort adica. Pentru societatea romana tu nu mai existi, esti doar o statistica si un ajutor social de platit in plus asta daca cumva nu se gandesc guvernantii sa le taie si pe astea.
  • calitatea serviciilor: Nu exista un singur serviciu de care pot sa spun ca nu am de ce sa ma plang. Incepand cu prestatorii serviciilor de telefonie mobila, cablu, internet, electricitate, gaz, serviciile bancare si terminand cu servirea de la terase, serviciile de spalatorie auto, comenzile de mancare, nu cunosc un serviciu care sa functioneze “flawless”, disponibil conform contractului si la care sa nu trebuiasca sa fac 2-3 reclamatii pana sa se remedieze o problema. In fiecare luna ma gandesc cu groaza, care e urmatorul cu care trebuie sa ma lupt sa functioneze serviciul respectiv asa cum trebuia sa functioneze de la bun inceput.
Advertisements
Leave a comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: