Guyana Franceza (13)

Am pus piciorul pe pamant. Eram fericit caci ma dureau fesele, spatele si bratele de nu mai stiam de mine. Am urcat de pe ponton pe o mica colina spre singura chestie din apropriere ce parea a semana a locuinta. Am fost intampinati de niste gazde franceze la origine care mi-au inmanat un hamac si mi-au aratat unde trebuie sa il agat. M-am facut ca nu pricep cand mi-au aratat un fel de baraca formata doar din piloni, fara pereti, cu o tabla pe post de acoperis si niste barne printre piloni.

Acolo trebuia sa dormim noi. Pana si intr-un amarat de cort m-as fi simtiti mai in siguranta decat intr-un hamac legat intre doi piloni, fara pereti, fara plasa, fara nimic ce te poate proteja de toate acele mici chestii care pot aparea intr-o padure amazoniana: tarantule, furnici de foc, serpi, alte zeci de specii de animale si animalute active pe timpul noptii care simt gust de european fraged prin apropiere.

Astea fiind spuse, dupa atat amar de dat la vasle am instalat hamacul si am incercat sa dau drumul la tolaneala si relaxare. Am scos din bagaje niscai J&B, tigari / trabucuri si ne-am intins in noile noastre paturi. Va spun ca privelistea pe care o aveam nu o voi uita nici o data: un apus de soare rosiatic deasupra unui rau murdat, plin de vegetatie si sunete necunoscute mie. Fara aglomeratie, fara stres, fata griji, ma balansam de la stanga la dreapta admirand salbaticia locului si fetele pasarile frumos colororate care isi luau zborul de pe fiecare creanga.

Mai pe seara am incercat si un workshop, ne-am impartit in echipe si am cautat vegetatie si plante care nu ne sunt cunoscute in incercarea, evident, de a le cunoaste. Aici au fost de mare ajutor colegii guyanezi cand am prezentat mana de buruieni gasite, pentru explicatiile date: ” – E o chestie din aia care seamana cu o alta chestie dar nu stim cum ii spune, dar uite ce frumoasa e!”. De real ajutor.

Pe urma a fost randul nostru sa gatim. Le-am facut o mamaliga frumoasa cu niste tocanita de pui (nu eu, evident, altii care stiu sa gateasca) sa te lingi pe degete nu altceva. Noi am bagat ca spartii dupa o zi intreaga de sport, lor le-a stat in gat “chestiunea pregatita”. A doua zi, fara sa fim anuntati, ce a mai ramas din mamaliga a fost servita pestilor. Intr-un fel cu noroc caci gazda noastra franceza a reusit sa prinda ceva namila de peste (40-50 cm) care ni l-a servit seara. Fara mamaliga of course.

Am adormit cu chiu cu vai. Sa auzi greieri in jurul tau, strigate de maimute/pasari in departare, tufisuri care misuna undeva nu departe si vantul care flutura toate frunzele posibile sigur nu te ajuta sa ai un somn linistit. Nici nu s-a pus problema de mers la baie, m-am trezit la prima geana a soarelui ca sa fiu sigur ca am sa calc in siguranta pe pamant golas.

Next Post
Leave a comment

Leave a Reply

