Cum se reinnoieste o fila cec

Aici ar trebui sa va scriu ca e foarte simplu si usor: mergi la banca, te pui la rand la caserie, ceri reinoirea filei expirate, achiti comisionul, iei fila noua si pleci. Toate astea intercalate cu un “buna ziua”, “multumesc” si alte forme frumoase de exprimare.

Dar la noi nu e asa. Am ajuns la BCR Victoriei la 17:10 (au program pana la 18:00) si m-am indreptat spre biroul doamnei de la care am luat initial prima fila cec (si aia dupa plimbari pe la 3 oficii, “cine v-a zis ca la mine, nu e adevarat, la colega trebuie sa mergeti”) gandindu-ma ca daca nu aici se face operatiunea macar sunt directat unde trebuie. Redau din amintiri:

-“Buna ziua, nu va suparati, vreau sa reinnoiesc si eu o fila cec. Moment in care doamna si-a pus mainile in cap si a inceput:

– Auleo mama, cu ce am gresit cine naiba va trimite pe toti la mine!

-Dna, daca am gresit biroul sau oficiul, spuneti-mi unde trebuie sa ma duc nu…

– Luati o foaie si un pix si faceti o cerere in care sa scrieti: subsemnatu cutarescu, cu CI seria, vreau sa reinnoiesc fila cec cu serie, numar, data etc pe urma completati formularul galben si achitati taxa si pe urma veniti la mine.”

Evident, nicaieri foaie si pix caci nu eram pregatit sa las testament la banca. Madam se ridica, ia o foaie din tava de la xerox, inchide cu piciorul tava, imi tranteste foaia si pixul si rasufla bosumflata asezandu-se pe scaun.

“-Ce se intampla frate de veniti toti la mine ? Ce e cu filele astea de a expirat la toata lumea si toti le reinnoiti acum ?” Mie, umil platitor de servicii si comisioane, imi venea greu sa trec peste cuvantul “frate” auzit din gura dansei. In fine am raspuns monosilabic, am platit 45 de lei pentru reinnoirea filei cec si am completat din nou formularul de eliberare a unei noi file.

“-Nu ati scris CNP-ul pe cerere, da’ in fine acuma, trebuie sa inchid casa si nu mai am timp sa stau sa faceti o noua cerere. E bine asa, va sunam peste 3-4 zile sa ridicati fila.” Poker face moment o_O, nu mai are timp sa stea dupa mine cucoana, trebuie sa inchida casa. Ca in multe alte momente ale vietii mele, m-am felicitat din nou pentru depunerea actelor, in speranta unui trai mai bun intr-o tarara unde clientul e chiar “stapanul nostru”.

Leave a comment

1 Comment

  1. Asta e. Aici e Romania! 🙂

    Reply

Leave a Reply

