Ce as vrea sa lucrez in Canada

Pentru ca sunt doar 2% sanse sa mai prind sesiunea de interviuri din iarna si cam 20% sanse zic eu sa reusesc sa plec anul viitor in mult ravnita Canada, cred ca in momentul de fata pot doar sa visez din nou, la cum va fi. Si in special la ce anume voi putea lucra o data ajuns acolo. De ce zic ca am doar 2% sanse? Pentru ca in momentul in care scriu acest post, cei cu DCS transmis in noiembrie 2010 inca nu au primit invitatii pentru sesiunea de interviuri din iarna. Eu cu DCS transmis in februarie, cine stie cat mai am de asteptat.

Pentru ca eu am un background in IT mi-as dori sa continui si pe partea asta. Asa ca ma uitam zilele trecute, de amorul artei, pentru pozitii de entry level in domeniu  de quality assurance caci nu cred ca ma angajeaza nimeni direct PM. O pozitie de Jr. QA Analyst in a caror responsabilitati intra cam ce faceam eu acum aproximativ 4-5 ani, poate fi platit cu 60-70.000 $ brut/ an. La o medie de 65000 iese cam 2800 net pe luna grosso modo daca am inteles corect cum se retin taxele in Ontario. Si suna foarte bine sincer sa fiu.

Ma gandesc si realizez ca nu am cum sa ocup din start o asemenea pozitie, nu am lucrat la Microsoft sau Oracle in Romania ca sa zici ca experienta romaneasca e cat de cat relevanta. Dar daca as ajunge dupa 1 an, 1 an jumate sa lucrez intr-o asa pozitie eu m-as considera destul de norocos, vorba englezului “hope for the best, expect the worst”. Ca sa nu mai povestesc ca dupa ultimul an imbracat la camasa si cravata, mi-e dor rau de tot sa pot sa plec cu un simplu tricou, blugi si casti in urechi catre munca. Cum poate aprecia omul lucruri marunte atunci cand nu le mai are.

Pana atunci ma zbat in mlastina asta si ma lupt cu morile de vant pana vine viza de Canada. You can call me Don Quijote de la Mancha.

Leave a comment

7 Comments

  1. Diana

     /  September 28, 2011

    La $65,000 pe an iese mai mult decit 2,800, chiar si la nivelul taxelor din Ontario. Poate 3,500, sau pe acolo. Nu am info despre tot IT-ul, dar ca programator iti sint necesare certificari profesionale de la firmele de soft, ca sa ai ceva in plus fata de miile de alte persoane care se bat pe aceleasi joburi. Gindeste-te ca Toronto (GTA) primeste cel mai mare nr de imigranti din toate orasele din Canada, majoritatea veniti din India si China si multi axati pe IT.
    Uite niste date statistice pe anii 2002-2007:
    Selected Characteristics of New Landed Immigrants to Toronto
    63.6% (248,744) of immigrants to Toronto were born in the following top ten countries:
    o 19.9% (77,877) in the People’s Republic of China (mainland)
    o 13.7% (53,660) in India
    o 7.3% (28,576) in Pakistan
    o 6.2% (24,216) in the Philippines
    o 3.9% (15,151) in Sri Lanka
    o 3.8% (15,013) in Iran
    o 2.6% (10,006) in Bangladesh
    o 2.3% (8,946) in Russia
    o 2.0% (7,800) in the Republic of Korea
    o 1.9% (7,499) in Ukraine.

    sursa e aici:

    Click to access oi_tor_imm_sum_0608.pdf

    Reply
    • Diana, multumesc frumos inca o data pentru toate informatiile pretioase puse la dispozitie. Jobul respectiv nu necesita programare in adevaratul sens al cuvantului si nici cine stie ce certificari. In ceea ce priveste miile de persoane care se bat pe aceleasi joburi, sunt de acord cu tine, asta va fi un obstacol permanent in alegerea oricarui post. Sper ca ma va ajuta un pic vorbirea fluenta a francezei (imi propun sa ajung la asta pana plec) cat si excelenta a englezei, experienta in domeniu si o curiozitate inascuta referitor la modul de functionare a unor lucruri, skill necesar pentru cineva care cauta “bugs” in aplicatii software.

      Ma gandeam ieri ca nu cred ca as vrea sa ma stabilesc definitiv in Toronto. M-ar atrage ceva mai micut, ceva ce nu e tina imigrantilor, ceva in genul Winnipeg. Dar am tot timpul la dispozitie sa imi fac temele si sa aleg unde vreau sa aterizez, dupa ce iau CSQ-ul.

      Reply
  2. un_irlandez

     /  September 28, 2011

    “hope for the best, expect the worst” ziceai? Ceea ce descrii tu mai sus nu e “the worst”, belive me! :p ar fi domnie curata sa reusesti din prima! Trebuie sa mergi pregatit de cel mai rau “post” posibil pt a putea trece peste greutatile ce vin ! Si nu neaparat it 😉
    Cand te vei trezi singur intr-o imensa tara straina de unde trebuie sa o iei de jos AGAIN, vei accepta/indura mult mai multe decat ti-ai putea vreodata imagina!

    Darrr, sa nu uitam k toate au o limita …

    Reply
    • Irlandezule, sunt pregatit pentru mult mai rau. Si pentru servit la mese sau transat de carne daca e nevoie sunt pregatit psihic zic eu, pentru ca m-am acrit de tara asta cum nu am crezut vreodata ca ar fi posibil. Tocmai de aceea ma gandeam ca daca as ajunge intr-un an – doi pe pozitia respectiva as fi foarte fericit, worry free chiar. Iar in ceea ce te priveste pe tine, te mananc cu fulgi cu tot daca cumva te bata gandul vreodata sa revii pe meleagurile romanesti.

      Reply
  3. Diana

     /  September 29, 2011

    Daca esti flexibil in ceea ce priveste locul unde vrei sa te stabilesti, un bun criteriu de alegere ar fi rata somajului…
    Numai bine si spor la franceza!

    Reply
  4. Suflet de...

     /  October 2, 2011

    Diana, wow… :))

    Reply
  5. Tocmai s-au publicat statisticile pe anul 2010 privitoare la numarul de emigranti plecati din fiecare stat al lumii in Canada.
    Cu toata criza cantitatea de romani ajunsi in Tara Artarului continua sa scada, nu asa de abrupt ca in perioada 2005-2009, dar descreste.
    vezi graficul: http://emigrarecanada.wikidot.com/local–files/start/CitiRomaniEmigreazaInCanadaAnual.JPG
    Sursa: http://www.cic.gc.ca/english/resources/statistics/facts2010/permanent/10.asp

    La nivelul de trai pe care il ofera Canada, vezi pozele de aici:
    http://canada.php0h.com
    nici nu este de mirare ca romanii nu se mai inghesuie acolo.

    Reply

Leave a comment